Portal e-Usług Publicznych / e-Platforma jest niezbędnym narzędziem umożliwiającym elektronizację procesów obsługi w urzędach Jednostek Samorządu Terytorialnego, poprawy dostępności do informacji publicznej oraz automatyzacji rozliczeń.
Portal jest systemem e-Usług oraz e-Narzędzi dla mieszkańców Gmin. Pozwala zrealizować sprawy urzędowe bez konieczności wychodzenia z domu, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Umożliwia wymianę informacji pomiędzy Gminą, a mieszkańcami. Powiązanie e-Platformy z innymi systemami daje mieszkańcom bezpośredni dostęp do ich indywidualnych danych (np. rozliczeniowych) oraz dokonywania elektronicznych płatności na indywidualne rachunki bankowe.
Platforma dzieli się na dwa obszary: wewnętrzny przeznaczony dla pracowników sektora publicznego, oraz zewnętrzny przeznaczony dla mieszkańców gmin. Portal umożliwia dostęp do e-Usługo online przez komputery, smartfony, tablety i inne urządzenia cyfrowe, dzięki działaniu w sposób responsywny daje nieograniczone możliwości.
Funkcjonalności e-Platformy dla mieszkańców:
- WCAG: przystosowanie dla osób niepełnosprawnych
- responsywność: poprawne działanie na wszystkich urządzeniach
- monitoring środowiska: informacje o jakości powietrza, poziomie wód gruntowych, alerty burzowe
- agregacja wszystkich e-Usług w jednym miejscu
- wielojęzykowa wersja
Funkcjonalności e-Platformy dla pracowników JST:
- zarzadzanie treścią serwisów (grupowanie i dodawanie nowych e-Usług)
- zarządzanie użytkownikami (nadawanie uprawnień, dodawanie/edycja użytkowników)
- wbudowany moduł: e-wizyty, e-rejestracji, pracy zdalnej
- gromadzenie, przetwarzanie i udostępnianie informacji środowiskowych
- generowanie raportów